-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2999 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

مايل هستم متن عربي صلح حديبيّة, همراه با ترجمهء آن را برايم ارسال نماييد.

صلح حديبيّه از عوامل مهم پيشرفت اسلام است . پيغمبر6تصميم براي عمر گرفت و فرمان داد مسلمانان احرام ببندند و براي حج و عمره حاضر شوند. ايشان در ماه ذي العقده با 1400نفر حركت كرد وفرمود: غير از شمشير, اسلحهء ديگري بر نداريد. مسلمانان از مسجد شجره احرام بستند و حركت كردند. وقتي آن حضرت به ده دو منزلي مكّه رسيد, پنجاه نفر از كفّار قريش جلو او را گرفتند. چون ماه حرام بود,پيامبر نمي خواست جنگ كند; از اين رو بعد از مذاكرات فراوان , پيامبر و مشركان ) صلح نامه اي در منطقه ءحديبيّه نوشتند كه به نفع مسلمانان تمام شد و مقدّمهء فتح مكّه را فراهم كرد. اين واقع در سال شش هجري رخ داد. علي 7مي گويد:

1 تا ده سال بين مسلمانان و قريش جنگ و درگيري نباشد و مردم در أمن و امان باشند;

2 هر كس از قريش بدون اجازهء وليّ خود به پيامبر پناهنده شد, او را به طور سالم نزد قريش برگردانند, امّاهر كس از مسلمانان به قريش پناهنده شد, او را تحويل پيامبر ندهند;

3 جنگ و حيله و غارت در بينشان نباشد;

4 هر كس بخواهد در پناه پيامبر قرار گيرد و هر كس بخواهد در پناه قريش قرار بگيرد; آزاد است ;

5 امسال پيامبر به مدينه برگردد و به مكه وارد نشوند, اما سال آينده مي توانند به مكه بيايند و سه روز درمكّه بمانند و قريش در اين سه روز از مكه بيرون مي روند;

6 هنگام ورود به مكه سلاح جنگي نداشته باشند>.

چند نفر از طرفين , صلح نامه را امضا كردند.

بعد پيامبر دستور داد قرباني كنند و سرها را بتراشند تا از احرام بيرون آيند و بعد به مدينه برگشتند.()

(پـاورقي 1.تاريخ طبري , ج 2 ص 281و فروغ ابديت , ج 2 ص 592

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.